2014. október 6., hétfő

Szülinapi FAjándék - 69

Itt az elején tisztáznám, hogy a 69-es szám az életkorra szándékozik utalni... :)
Nagymamám születésnapjára készítettem egy kis áttört faragásos kanál fali díszt.
A munkafolyamat röviden: alapanyag választás, rajzolgatás és a kivitelezés...
Egyébként előbb mindig tervezni, rajzolni kell, de mivel ez nem volt egy nagy tervezést igénylő munka, ezért a kiválasztott alapanyagra történt a felrajzolás.

A faanyag választása egy készülő gitárból megmaradt khaya mahagóni darabra esett (más félretett faanyagom nem igazán volt akkor még).
Egyébként fafaragáshoz bármely mahagóninál (merthogy több fajta van, más-más tulajdonságokkal) jobbak például a gyümölcsfák.
Tehát a mahagóni faanyagnál tartottunk... az anyagom egyik lapja gyalult volt, míg a másik egyenletlen, a szalagfűrész okozta nyomok miatt,  kézi gyaluval meggyalultam.

gyalulgatás (hol a forgács?!)

A kapott felületre felrajzoltam a kanál felülnézetét
Még ebben az állapotában átfúrtam az anyagot a számok felett és alatt. Faragókéssel körbekarcoltam a rajzot, amire azért volt szükség, mert akkor még nem volt Sanyi a szalagfűrészem, és dekopírral kellett kivágnom. A dekopír pedig a fel-le mozgása miatt szaggatja a faanyagot, viszont ha elég mélyen körbe van karcolva, és a bekarcolás mellett vágunk ráhagyással, akkor az anyagunk nem fog továbbszakadni a bekarcolásunknál. Körbekarcolás után pedig kivágtam.

kifúrt, körbekarcol
körbevág

Körbevágás után felrajzoltam az oldalára az kanál az oldalnézetét aztán elkezdtem kidolgozni a kanál végleges formáját.

oldalnézeti rajz



árnyjáték

Még szép szálas, "szálkás".

Itt még szebb, mert már elkezdtem 5-600-as papírral kicsiszolni.

Kicsiszolva, olajozva.
És következzék a fotósorozat az elkészült FAjándék modellünkről:


Jó lesz, most fordulj meg!

Igen-igen így most... jó...

Általában szoktam csinálni ilyen "10 Ft-os" képet, hogy lássátok az adott tárgyaknál, hogy mekkorák is...
hát ez ekkora


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése